Dag 6 op naar Bony - Reisverslag uit Bony, Frankrijk van Willem Jan Bos - WaarBenJij.nu Dag 6 op naar Bony - Reisverslag uit Bony, Frankrijk van Willem Jan Bos - WaarBenJij.nu

Dag 6 op naar Bony

Blijf op de hoogte en volg Willem Jan

27 April 2019 | Frankrijk, Bony

Vanmorgen om 9 uur vertrokken we in de regen vanuit de jeugdherberg in Tournai. De rit ging naar Bony, 18 km van saint Quentin. Aantal kilometers:97, windkracht: 6+, heuveltjes:✅. De dag begon rustig langs de rivier en daarna door een bosrijk natuurgebied. Bij het eerste kopje koffie in een café leek het een relatief makkelijk dagje te worden. Niets was minder waar. Vanaf het moment dat we het bos uitkwamen hadden we ongeveer 70 km nagenoeg continu de wind stevig tegen. Op sommige stukken kwamen we nauwelijks vooruit. In combinatie met een paar pittige klimmetjes was t al met al best heavy.
Gelukkig mogen we uitpuffen in Ferme Auberge Du Vieux Puits. Naast een prima kamer die na 2 douchebeurten redelijk onder water stond, heeft de boerin een prima 3 gangen diner voor ons klaargemaakt. Na de amuses kwam vooraf zalm met apsperges, gevolgd soor een lekker mals stukje rundvlees en rabarbertaart als dessert. Alles weggespoeld met een lekker streekbiertje.

Morgen gaan we verder naar Compiegne. Hopelijk is de wind dan wat gaan liggen. We slapen dan onder de kerk in een Pelgrimsherberg. Wel wat spartaanser dan vandaag. Maar goed, vandaag hebben we di verdiend!

• 28 April 2019 - 06:32

Franciska:

Tjonge zeg. Dat was bikkelen dus. Wind en regen. Nederlands weer, ook in Frankrijk. Maar achter de wolken schijnt de zon, en die laat zich deze weken vast wel weer zien. Succes!

• 28 April 2019 - 08:14

Annie:

Nou dat is een pittige eerste week. Knap! Valt het je niet tegen met Eric

• 28 April 2019 - 08:16

Annie:

Veel success

• 28 April 2019 - 09:19

Hannie:

Wat afzien, kom je jezelf in zo'n tocht wel tegen. Hoop voor jullie dat het weer beter wordt. Succes.