De eerste dag - Reisverslag uit Kleef, Duitsland van Willem Jan Bos - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Kleef, Duitsland van Willem Jan Bos - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Willem Jan

22 April 2019 | Duitsland, Kleef

Vandaag met Eric Sommer op de fiets vertrokken naar Santiago de Compostela. De etappe van vandaag voerde ons door de Achterhoek naar Kleef.
Het weer was prima, de wind in het begin in de rug... prima tochtje om de reis mee te beginnen.
Omdat het tempo er goed in zat, waren we al net na 3 uur in Kleef.
Gelukkig vonden we een gezellig terrasje zodat we onder het genot van een goed glas Erdinger de eerste dag konden evalueren.
Aangekomen bij Huis te Cleeff, de B&B waar we overnachten, zijn we hartelijk ontvangen door Pieter en Meta die nadat Pieter ons de prima kamer heeft laten zien, ons meenam naar het terras voor een nadere kennismaking. Het terras heeft echt een prachtig uitzicht en ligt op de route naar Santiago (zie foto's).
Net na het eten, lekker Duits schnitzel en pommes, een rondje gelopen door de stad. Kleef is echt een gemiddeld Duits plaatsje, dus behalve een prachtig kasteel niet veel te doen.
Morgen op naar Vessem bij Eindhoven, hier ontvangen we ons pelgrimspaspoort en slapen we in een Pelgrimsherberg.
Ik ben benieuwd...

• 22 April 2019 - 18:37

Marcelle:

Wanneer alle dagen zo relaxt zijn als vandaag komen jullie er wel! Goede start!!
    Sterkte voor morgen!
    Marcelle

• 23 April 2019 - 04:50

Hans En Wil:

De kop is er af en ook nog zo snel. Fijn dat het zo goed gaat. Hopelijk gaat de rest ook zo voorspoedig! groetjes

• 23 April 2019 - 05:24

Franciska:

Dat ziet er goed uit zeg! Dat biertje hadden jullie ook wel verdiend. Jullie treffen het op dit moment enorm met het weer en de gunstige wind. Hopen dat het zo blijft. Geniet van alles.