Burgos/ Fromista - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Willem Jan Bos - WaarBenJij.nu Burgos/ Fromista - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Willem Jan Bos - WaarBenJij.nu

Burgos/ Fromista

Blijf op de hoogte en volg Willem Jan

15 Mei 2019 | Spanje, Frómista

Gisterochtend mooi op tijd vertrokken vanuit Santo Domingo de la Calzada. Mooie tocht, redelijk vlak en nog zonnig ook. Een relatief makkelijk dagje op de fiets. Het voordeel van al die wandelaars is dat ze ontzettend vroeg opstaan waardoor wij ook om half 8 klaar staan om te vertrekken. De tien persoonskamers zouden nog te doen zijn, als al die buitenlanders net als Nederlanders met een raam open slapen. Man wat een benauwde bende.....

Burgos is echt een prachtige stad. Mooie oude stad met prachtige Kathedraal. Spanje is een stuk levendiger dan het Frankrijk dat we hebben gezien. Maar dat kan ook door het weer komen, dat is hier een stuk beter.

De herberg had een mooie oude gevel, maar daar achter stond een strak nieuw pand. 5 verdiepingen met Peregrinos. Onze slaapzaal had 12 stapelbedden, redelijk dicht op elkaar.... 3 douches en gelukkig 2 toiletten... Maar..al met al een prima herberg.
Na het ontbijt (chocobroodje, koffie en een broodje met gebakken ei en spek) om 8 uur vertrokken voor een ritje van 80 kilometer naar een Finca in de buurt van Fromista. Het landschap is hier meer dan mooi. We zitten op bijna 1000 meter hoogte en de roofvogels vliegen vlak over je heen. Je hoort hier anders dan in Nederland helemaal niets. Je kijkt kilometers ver over de heuvels... een totaal ontspannen gevoel. Erg fijn zo weinig mensen op de vierkante kilometer...

We waren vandaag mooi op tijd over in een prachtige Finca. Hier heb je een soort van eigen bedstee... een verademing na al die massale zalen met snurkende mensen. Nu een biertje en straks met de andere pelgrims een gezamenlijk etentje. Ben benieuwd of ze allemaal mee eten.

De tocht schiet aardig op, morgen gaan we de 2000 kilometer over... volgende week woensdag verwachten we over te zijn in Santiago. Nog een paar pittige dagen te gaan met flink wat klimmetjes. En dat is nou niet mijn sterkste punt... kilometers lang omhoog klimmen.... Maar eerlijk is eerlijk, het uitzicht maakt alles goed en vergeten!!!

• 17 Mei 2019 - 10:42

Doriene:

Hoi Willem-Jan,
    Een week niet gelezen en je bent al in Spanje! Klinkt goed allemaal, mooie ervaring lijkt me. Succes met de laatste loodjes en klimmen!