Vendome-Tours - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Willem Jan Bos - WaarBenJij.nu Vendome-Tours - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Willem Jan Bos - WaarBenJij.nu

Vendome-Tours

Blijf op de hoogte en volg Willem Jan

02 Mei 2019 | Frankrijk, Tours

Gisteren een leuk tochtje gehad naar Vendome. We hebben 104 kilometer gefietst. Onderweg al een paar keer geprobeerd de jeugdherberg te bellen, helaas nam niemand op. Pas toen we er waren snapten we waarom..
Uiteindelijk maar via internet een tent in de jeugdherberg gereserveerd. Alle kamers waren al vol. We hebben een prachtige tocht gehad, veelal langs Le Loir, niet te verwarren met de grote zus de Loire.
Bij de jeugdherberg aangekomen snapten we meteen waarom de telefoon niet werd opgenomen.
De allervriendelijkste manager rende zich de benen uit het lijf. Hij checkte ons in, stond achter de bar, bemande de kassa in het restaurant en deed de afwas. En het was best druk... een paar verdwaalde gasten maar een grote groep van een Franse wielerclub en een Spaanse groep leerlingen.
Ons tentje, een soort glampingtentje maar dan klein, stond in de tuin.
Na een prjma ontbijt vanmorgen vertrokken we voor een kleine 70km naar Tours. Hier hebben we de eerste wijnranken gezien bij Vouvray dat ik alleen kende van het etiket.
Hoewel steil, en met vlagen best zwaar door de bijkomende wind, waren we rond 3 uur in Hotel Moderne. Snel gedouched en toen de was gedaan in een wasserette. Het wachten op de was kon op het terras van de brasserie ernaast.
Vervolgens snel naar de Kathedraal voor de stempel en daarna lekker gegeten in een Brasserie.
Morgen op naar Chatellerault. Tochtje van 84 km maar redelijk vlak!
We liggen mooi op schema... We hebben al 938 km op de teller, dus 1/3 zit erop.

• 02 Mei 2019 - 17:51

Marcelle:

Bijna 1000 km! Supergoed! Terrrring man! Wat een rrrotend. Nog veel succes gozerrrts!!

• 05 Mei 2019 - 14:15

Hannie:

Wat knap 1000 km. in 10 dagen. Doe ik jullie niet na.
    Groetjes en succes voor jullie beiden
    Hannie