Naar Chartres - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Willem Jan Bos - WaarBenJij.nu Naar Chartres - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Willem Jan Bos - WaarBenJij.nu

Naar Chartres

Blijf op de hoogte en volg Willem Jan

30 April 2019 | Frankrijk, Chartres

Vandaag van Epone naar Chartres gefietst. Een tochtje van 74 kilometer door een zonnig glooiend frans landschap. Op een rustpunt iets nieuws ontdekt..in plaats van de vele waakhonden die je hier ziet, was de houthandel bewaakt door twee grote bokken met dito hoorns. Maar of t ook echt werkt, vraag ik me af.
Hoewel de inspanning van gisteren nog goed voelbaar was, was het een relaxed tochtje voornamelijk door slaapdorpjes. Een terrasje om een kopje koffie te drinken was pas na ruim 50 kilometer te vinden. Het plaatsje heet Maintenon en had een prachtig kasteel en daarachter een aquaduct. De koffie gaf energie voor een eindsprintje richting Chartres. De torens van de prachtige Kathedraal waren al op kilometers afstand te zien.

We slapen in een prima jeugdherberg aan de rand van het centrum. Stuk beter (en schoner) dan het hotel gisteren.

Morgen pakken we wat meer kilometers. Dan gaan we naar Vendome op 104 kilometer van hier. Schijnt vrij vlak ritje te zijn, dus dat moet prima kunnen. We slapen dan weer als het goed is in een jeugdherberg en ik voel me met de dag jonger worden

• 01 Mei 2019 - 07:51

Franciska:

Jeetje zeg. Wat zijn jullie al ver gevorderd. Ik zag gisteren dat jullie al onder Parijs zitten. Hopelijk blijft de zon voorlopig lekker schijnen. Hoe is het me de benen? Zijn ze al gewend aan al dat fietsen? En met je achterwerk? Heb je de sudocrème al nodig gehad ;-)?
    En hoe is het met Erik? Was hij blij met ons cadeautje? Vast al veel gebruikt :-). Hou vol!

• 02 Mei 2019 - 17:20

Annie:

Voelt ws wel beter met een zonnetje fietsen.
    9 dagen fietsen al ergens pijntjes?? Julie zijn echte die hards dus zal wel niet !
    Maar toch heeeel veel succes.